EGYÉB
________________________________________________________
ÖTLET - NAPTÁR
___________________________________________________________
Tapssal kísért mondókák

Gyermekkorunkban okostelefonok híján, többek között tapsolós játékokkal szórakoztattuk magunkat az iskolai szünetekben, napköziben.
Akkor még nem voltunk tudatában annak, hogy milyen sokoldalú képességfejlesztésben részesítjük saját magunkat. Ezek a játékok ugyanis fejlesztik a mozgáskoordinációt, sorrendiséget, figyelmet, emlékezetet, ritmuskészséget, beszédészlelést.
A játékkal segítjük a különböző agyi területek összekapcsolását. A mozgás-, beszéd- és ritmus összerendeződik és ezzel megalapozzuk a tanulási folyamatokat.
Lássunk néhány mondókát:
„Zsemle utca kifli szám, hatodik emelet. tilos a bemenet. Kis baba születet óá óá. Anyúka kérem cumika kel, cumika nélkül nem alszom el.”
„Antanténusz, szórakaténusz, szóraka-tiki-taka, ala-bala bim-bam-busz.”
„Antrakateszó fló-ó-ra, omaneo tititi, omaneo neo tititi ó mandzsó fix”
"A szere-szeretőmet szere-szereti egy szere-szerecsen törzsfőnök, ki ele-elefánton lova-lovagol és buzo-buzogánnyal lő.
A füli-füli mentén kari-karikázva szeme-szeme szikrát szór
és úgy hívták, hogy Csam-csam Nyam-Nyam miszter Hakapeszi Móricka!"
Variációk tapsra:
1. Taps
2. Jobb kezünket a társunk jobb kezéhez ütjük.
3. Taps.
4. Bal kezünket a társunk bal kezéhez ütjük.
5. Taps
6. Mindkét kezünket a társunk kezeihez ütjük.
7. És kezdődik előlről…
Vagy:
1. Taps.
2. Jobb kezünket a társunk jobb kezéhez ütjük.
3. Taps.
4. Bal kezünket a társunk bal kezéhez ütjük.
5. Taps
6. Mindkét kezünket a társunk kezeihez ütjük.
7. Keresztben megérintjük saját vállunkat.
8. Mindkét kézzel saját combunkra csapunk.
9. És kezdődik előlről….
Használjátok ki Ti is a tapssal kísért mondókákban rejlő lehetőségeket!
_________________________________________________________________
Természetvadász
Nyomtatás után színezzétek ki a képeket!
Indulhat a portyázás!
A gyermek tegyen X-et abba a négyzetbe, amelyik élőlényt / tárgyat látja maga körül.
____________________________________________________
Gyűjtögess a természetben!
Itt a tavasz, irány a természet!
Ki tölti meg előbb a papírtasakját?
____________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________
Ahhoz, hogy a gyerekek megértsék a mértékegységek fogalmát majd átváltását, fontos, hogy mindezt játékos formában gyakorolhassák. Így könnyedén fejlődik majd mérési képességük.
Kezdhetjük a tevékenységet a fürdőszobában. Válogassuk ki az ott található „termékeket”, majd gyermekünk állítsa őket növekvő illetve csökkenő sorrendbe űrtartalom szerint.
Folytathatjuk a tevékenységet a konyhában, a tömeg mérésével majd a gyermek szobájában a hosszúság mérésével.
_______________________________________________________________
Te hogy motiválod gyermeked az olvasásra?

________________________________________________________________
Mondd meg melyik hónapban születtél, én megmondom melyik évben és melyik napon!

- 18 + 8 = 26
- 26 x 25 = 650
- 650 - 333 = 317
- 317 x 8 = 2536
- 2536 - 554 = 1982
- 1982 / 2 = 991
- 991 + 22 = 1013
- 1013 x 5 = 5065
- 5065 + 692 = 5757
- 5757 x 20 = 115140
- 115140 + 64 = 115204
- 1295204 - 32940 = 82264
A pontos dátum: 8/22/64 vagyis 1964. augusztus 22.
______________________________________________________________
Olvasni nagyszerű!
Minden szülő szeretne erős és kiegyensúlyozott kapcsolatot kialakítani gyermekével.
Erre hatékony eszköz az olvasás.A gyerekek mindenben utánozzák szüleiket. Ha tehát mi magunk olvasunk, úgy gyerekeink „eltanulják” tőlünk az olvasás szeretetét.
Amikor olvasunk, akkor pihenünk, lazítunk, elfeledjük problémáinkat.
Egy nehéz nap után, mikor mindenki fáradt, jóleső érzés együtt leülni és közösen olvasni.
Az olvasáshoz mindig teremtsünk nyugodt, hangulatos légkört. Ezek az élmények feledhetetlenek lesznek akkor, mikor gyermekünk felnő.
Sőt, azt is megtanulják, hogy a legszebb élmények azok, amelyet megoszthatunk azokkal, akiket igazán szeretünk.
Ezért igyekezzünk minél több szórakoztató, érdekes könyvet gyermekünk kezébe adni,
amitől úgy érzi majd, hogy az olvasás nagyszerű dolog!
Az első könyvének elolvasást pedig emlékezetessé tehetjük egy oklevéllel.

________________________________________________________________
Játékötlet szilveszterre

Minden játékosnak készítsétek el a saját játéktábláját.
Mindenki 4 bábuval indul a START mezőről.
Két dobókockával dobtok, műveletet alkottok, aminek az eredménye
2, 0, 1 vagy 4. Pl: dobott számok: 6, 4 akkor: 6-4 = 2. Tehát a 2-es bábu léphet egyet előre.
Az lesz a győztes, akinek mind a négy bábuja beér a célba vagyis 2014-be!
___________________________________________________________________
Karácsonyi rejtvény

_____________________________________________________________________
Esős napokra :)
Készítsetek saját robotot!
______________________________________________________________________
Ajtódíszek papírtányérból HELLOWEENRE!
Végre itt az őszi szünet! A tanuláson kívül talán jut időtök egy kis "alkotásra"!
__________________________________________________________________
Anyukáknak
Te is ANYA vagy? Akkor biztos túlságosan elfoglalt vagy. Nekünk, Anyáknak mindig úgy tűnik, több a feladat,
mint amivel el tudunk készülni.
Ott a munka, a halom szennyes, takarítás, főzés stb. Az életünk egy zsonglőrmutatvány: dolgozunk, neveljük a gyermekeinket,
háztartást vezetünk és próbálunk társadalmi életet is élni. Igyekszünk a legjobban megfelelni gyermekeink, férjünk és magunk igényeinek.
Nem könnyű ebben az egyensúlyt megtartani. Saját igényeinket általában a sor végére tesszük.
De vigyáznunk kell, mert a pohár egyszer csordultig lesz, ha mindig mindent meg akarunk adni másoknak.
Tennünk kell valamit a „túlcsordulás” ellen. Hofit idézve : „Próbálj meg lazítani….”
Tarts néhány perc szünetet a hét minden napján, ami csak a TIÉD !!!!
_______________________________________________________________
Szorzás kétjegyű számokkal - így is lehet :)
______________________________________________________________________
Melyik agyféltekéd a domináns?
A népesség nagyobb részére a bal agyféltekei dominancia jellemző.
A diszlexiásoknál azonban a jobb agyfélteke a domináns. (Ennek oka - kutatók szerint- a tesztoszteron nevű hormon mennyiségének megnövekedése.)
Ezért a diszlexiások információ feldolgozása és gondolkodása is eltér a többségtől.
A jobb agyfélteke hatására kevesebb részletet elemez az agy. A hézagokat pedig a képzelet segítségével töltik ki.
Sok gyermek semmilyen zavarral nem küzdene az iskolában, nem válna diszlexiássá, ha figyelembe vennék másságát.
_____________________________________________________________________
Mire jó a MANDALA?
Az ősi szankszrit szó jelentése kör, mely a tökéletesség és az egység szimbóluma.
Eredetileg a buddhista tibeti és indiai kultúrához köthető, ahol évezredek óta használják meditációs gyakorlatokhoz.
Az újkori kultúrákban C. G. Jung svájci pszichológus foglalkozott először mandalákkal és használta fel őket lelki káoszhelyzetek terápiájában. Megállapította, hogy a mandalák kiszínezése nyugalmat, ellazulást hoz mind az egészségesek, mind pedig a betegek számára.
A mandala tulajdonképpen egy belső meditáció.
A mandalának legjelentősebb hatása, hogy megőrzi a lelki rendet, vagy újra létrehozza, ha eltűnt.
A mandalák színei és alakzatai lehetőséget kínálnak, hogy áthangoljuk érzéseinket.
Alakját tekintve a klasszikus mandala kör alakú, ezzel is szimbolizálva az isteni tökéletességet, az életet, az embert és a teljességet.
Minden részlet a központhoz kötődik, ami a környezetével egységben van, ezzel az ember rendeltetését fejezi ki.
A mandala színezésekor fontos az irány is. Mindig a középpontból kifelé haladva színezzünk. Mivel a rejtett belső világunkat így tudjuk feltárni vele.
A mandalával való foglalkozás a gyerekeknél sokkal hamarabb fejt ki hatást, mint felnőttek esetében. A gyerekek a mandalák színezése, készítése során a felgyülemlett gondjaikat ki tudják fejezni. A kirajzolt probléma hatalmas tehertől szabadítja meg a gyereket, s elindítja a természetes feldolgozás folyamatát. A mandala fejleszti a gyermek koncentrálóképességét, növeli az önbizalmat és feloldja a görcsöket.
A Mandala színeinek jelentése
Fehér: megkönnyebbülés, tökéletesedés, együttérzés, nyugalom.
Fekete: titok, megérzés, belátás, újjászületés.
Szürke: lelki gyógyulás, szelídség, szeretet, hűség.
Sárga: barátságosság, fogékonyság, természet, intelligencia.
Kék: elégedettség, ellazulás, harmónia.
Tűzpiros: rettenthetetlenség, hatalom, változás, szerelem.
Bíbor: emberszeretet, idealizmus, bölcsesség.
Rózsaszín: érzékenység, a "belső" gyógyulása, egyetemes gyógyulás.
Narancs: önkontroll, vitalitás, becsvágy, megérzés.
Zöld: növekedés, bizalom, kapcsolat, gyógyulás, nyugalom.
Barna: földközelség, stabilitás, tudatos kötődés a környezethez.
Ezüst: érzékfölötti, természetfölötti képességek, áradó érzelmek, jólét.
Formák a mandalában
Pont: a minden egy, a megnyilvánulatlan jelképe.
Kör: a teljesség, az egység szimbóluma.
A vízszintes vonal: elválasztja a lentet és fentet, eget és földet. Anyai energia.
Függőleges vonal: a világok összekötése és energia. Jobb és bal szétválasztása.
Kereszt: a két vonal egyesül, középpont jön létre. Felismerések.
Háromszög, felfelé mutató csúccsal: a törekvések, energiák felfelé, a szellemi szféra felé mutatnak.
Háromszög, lefelé mutató csúccsal: a földi, anyagi szféra felé mutató törekvések.
Hatszög, az előző két háromszögből létrehozva: a szellemi és az anyagi törekvések egysége.
Négyszög: létünk az anyagi világban.
Kör és négyzet egyben: a szellem megvalósítása az anyagban.
Nyolcszög: harmónia az emberi létben.
Ötszög: a kiteljesedett ember.
Hétszög: spirituális út.
Tizenkettő felé osztott kör: a természet körforgása, teljesség.
Spirál: a természet ciklikus mozgása, dinamika. Két iránya jelképezi a felépítő és a lebontó aspektust.
______________________________________________________________________
Okos ötlet nyaralásra - gyerekeknek!
_________________________________________________________________
Okos ötlet a nyaralásra - felnőtteknek
Ne dobd ki az üres naptejes dobozt!
____________________________________________________________________
Apák Napi oklevél
Június harmadik vasárnapján ünnepeljük az APÁK NAPJÁT. Biztosan örülnének az Apukák egy elismerő oklevélnek !
___________________________________________________________________________________________________
A legklasszabb ANYÁK NAPI ajándék!
Anyák napi beváltható kuponok! Készítsétek el vagy nyomtassátok ki az alábbi kuponokat. ( Érdemes laminálni!) Fűzzétek össze egy kulcstartókarikával. Az apró kuponok minden Anyuka táskájában könnyen elférnek és bármikor felhasználhatóak!
____________________________________________________________________________________________________
Segítség írástanuláshoz, síkbeli tájékozódáshoz
_______________________________________________________________________________________________
Karácsonyi kosár képeslapból
Aranyos ajándék! Még elkészíthetitek karácsonyig!
Szükséges eszközök: régi, használt képeslapok, tű, fonal, olló.
Alaprajzot, és a varrás technikáját is itt találod:
Segítség a b - d probléma megoldására!
JÁTSSZ! CICA - BÖLCSŐ!
Híres logikai feladatok
Ezeket a feladatokat egyes felmérések szerint az embereknek alig néhány százaléka tudja megoldani. Te közéjük tartozol ?
Egy vonaton Smith, Robinson és Jones a fűtő, a fékező és a mozdonyvezető, de nem biztos, hogy ebben a sorrendben. A vonaton utazik továbbá három üzletember, akiket ugyanígy hívnak: Mr. Smith, Mr. Robinson és Mr. Jones.
1. Mr. Robinson Detroitban lakik.
2. A fékező pontosan félúton lakik Chicago és Detroit között.
3. Mr. Jones pontosan 20 ezer dollárt keres évente.
4. A fékező közvetlen szomszédja, az egyik utas, pontosan háromszor annyit keres, mint a fékező.
5. Smith billiárdban meg szokta verni a fűtőt.
6. A fékezővel azonos nevű utas Chicagóban lakik.
Kérdés: Hogy hívják a mozdonyvezetőt?
Van 5 ház, mindegyik más színű. Minden házban egy más-más nemzetiségű személy lakik. Minden háztulajdonos másféle italt részesít előnyben, másféle márkájú cigarettát szív és másféle állatot tart.
Tudjuk továbbá, hogy:
1. A piros házban az angol lakik.
2. A svédnek kutyája van. (Ez előzőleg hibásan jelent meg, lovak szerepeltek helyette! Szerencsére egy szemfüles Látogatónk kiszúrta a hibát, köszönet érte:))
3. A dán a teát szereti.
4. A zöld színű ház közvetlenül balra van a fehértől.
5. A zöld ház lakója kávét szeret inni.
6. Aki Pall Mallt szív, az madarakat tart.
7. A sárga színű ház lakója Dunhillt sziv.
8. A középső ház lakója tejet szeret inni.
9. Az első házban a norvég lakik.
1o.A Blends-t szívó a macskatulajdonos mellett lakik.
11. Aki lovakat tart, az a Dunhillt szívó mellett lakik.
12. Aki Blue Masters-t szív, az sört szeret inni.
13. A német Princes-t szív.
14. A norvég a kék ház mellett lakik.
15. Aki a Blends-t szívja, annak egyik szomszédjának kedvenc itala a víz.
Kérdés: ki tart halat?
Tanító néniknek /bácsiknak ! " Szabályaink az osztályban!"
ÓRAREND FIÚKNAK ÉS LÁNYOKNAK!
LÁTSZ 3 DIMENZIÓBAN?
Próbáld ki! Nézd az alábbi képeket kb. 10 cm. távolságból. Fókuszálj egy pontra, segít, ha bandzsítasz egy kicsit!
Különleges vizuális élményben lesz részed!
A térlátás a születés után fejlődik ki, amikor az újszülöttek folyamatosan megtanulják érzékelni környezetük mélységeit.
A térlátásnál mindkét szem összedolgozik, hogy a környezet mélységészlelése megvalósuljon.