Fejlesztő eszközök

Az itt található játékok saját termékek, melyek korlátozott darabszámban készülnek.

 
Keresd őket webshopunkban! (A képre kattintva be is léphetsz!)
 
 
 


 

 

Szó-ta-go-ló kártyacsomag

Ezt még az írni nem szerető gyerekek is imádni fogják!
48 db kétoldalú (vagyis 96 kép) lemosható, laminált kártya !
Fejleszti a helyesírást, szótagolást, grafomotorikát, olvasást.
Segíti a vonalközben való tájékozódást.
Használhatod az ABC-be rendezés gyakorlására, betűk differenciálására (b-d-p, t-d, k-g, v-f, j-ly) stb.

Használhatod óvodás gyermekkel is, ő csak tapsolja le a képek nevét.

Végtelen

Az kétoldalas eszköz minden korosztály fejlesztésére alkalmas! A feladatban összekapcsoljuk a kéz mozgását a beszéddel, gondolkodással. Fejleszti a szem-kéz koordinációt, a tér- irány érzéket, a síkbeli tájékozódást, a figyelmet, szókincset, szerialitást, intermodalitást, átfordítási képességet, keresztcsatornákat, gondolkodást stb. Egyszóval a gyermek komplex fejlesztésére alkalmas!
Használat után enyhén nedves törlőkendővel töröljük át.

Árnyékos oldal:
Minden kör kezdetén mondja a gyermek, hogy melyik oldalon van éppen: bal ill. jobb.
Vízbázisú filctollal, folyamatos vonalvezetéssel halad a körökön kívülről befelé / belülről kifelé.
1. Feladat: A gyermek mondja, amit lát: bal, oroszlán, kutya, egy, jobb, négy, cica, ló, bal malac, vonat, jobb egér, kecske stb.
2. Nehezítjük a feladatot: 
Az állatok és járművek esetében: Milyen hangot ad ki? (ordít, ugat, nyávog, nyerít, röfög, zakatol, cincog, mekeg, kelepel, sziszeg, brekeg, huhog, szirénázik.)
Számok esetében: A másik kezén mutatja is a számot.
További körök lehetnek: Mit eszik? Hol lakik? Járműveknél: Mit szállít? Ki dolgozik benne? Számoknál: koppintson egyet a másik kezével. 
3. További feladatok: 
Több utasítás megadása: Pl. Karikázza be pirossal a négylábú állatokat, zölddel pedig azokat, amik repülni tudnak.
Karikázza be pirossal, ami balra néz, zölddel, ami jobbra néz.
Barchoba: Mire gondolok? (Pl. Háziállat, őrzi a házat.)
stb.
4. Pici gyerekek filctoll helyett, kisautót is végigtolhatnak a pályán.

Betűs oldal:
Minden kör kezdetén mondja a gyermek, hogy melyik oldalon van éppen: bal ill. jobb.
Vízbázisú filctollal, folyamatos vonalvezetéssel halad a körökön kívülről befelé / belülről kifelé.
1. feladat: A gyermek mondja, amit lát: bal, té, három stb. 
Név: Itt a saját nevét mondja.
Formák: Itt a színeket vagy formákat kérjük tőle.
2. Nehezítjük a feladatot:
A betűknél mindig az adott betűvel kezdődő szót kell mondani (de nem nevet!), nevet, csak a NÉV-nél mondhat a gyermek. Itt meghatározhatjuk, hogy fiú vagy lánynév legyen, illetve nagyobbak esetében kérhetünk írót, költőt, történelmi személyt stb.
Számok esetében: páros vagy páratlan.
Színek esetében: Egy adott színű dolgot kell mondani: pl: piros: cseresznye, sárga: citrom, kék: tenger, zöld: fű.
3. További feladatok: 
Több utasítás egyidejű megadása: Pl. Karikázza be pirossal a magánhangzókat, kékkel a páros számokat.
A gyermek hátára rajzoljuk az egyik betűt (esetleg annak írott változatát), ő pedig mutassa meg, melyik volt az. 
Rendezze ABC sorrendbe a bal oldali körökön található betűket. Írjon mindegyik betűvel egy ehető dolgot vagy országot stb.
Gyűjtse ki az összes betűt, majd ezek felhasználásával alkosson szavakat.

 

BETŰZŐ

 

BETŰZŐ - kártyacsomag

Kalandozás a betűk világába!
48 db kétoldalú lemosható, laminált kártya! Egyik oldala magyar nyelvű, a másik angol nyelvű.
A kártyák hat témakört ölelnek fel: gyümölcsök, zöldségek, járművek, foglalkozások, sport, állatok.
Feladat: Filctollal bekarikázni a képen látható szó betűit, majd beírni a vonalközbe. Minden kártyán van három fölösleges betű, ezekből egy új értelmes szót alkothatunk.(Kérhetjük a gyermektől, hogy a kártyán található két szót próbálja meg egy mondatban használni. Ez időnként igényel némi kreativitást! )

Fejleszti a betűfelismerést, helyesírást, grafomotorikát, szerialitást, analízis - szintézist, gondolkodást, szókincset.
Segíti a vonalközben való tájékozódást.

További ötletek:
Játszhattok vele ABC csatát (angol és magyar nyelven is! ) A kártyapaklit megkeverve az asztal közepére tesszük. Minden játékos húz egy lapot. Eldöntik, hogy kinek a kártyája van az ABC –ben előbb. Az viszi a többiek lapját is. Az lesz a győztes, akinek több kártyája lesz a játék végére.
(Nagyobb gyerekek a három betűs szavakkal is játszhatják! – hiszen előbb fejben össze kell rakniuk a szót!)

Használhatjátok csoportosításokra. Pl. Zöldség -  gyümölcs? Földön – vízen – levegőben? Egy – kettő- három – négy szótagú?  stb.

Rendezhetitek ABC-be  az egy témakörön belüli képeket!

Gyűjthettek további szavakat a témakörökön belül!

 

Hány éves a százlábú?

Kártyajáték a számolási készség fejlesztésére.

Játékszabály:
A kártyákat egyenlő arányban szétosztjuk a játékosok között.
Mindenki kiteszi a legfelső lapját és kiszámolja az összeget (ennyi éves a százlábú).
Akié a legnagyobb (legidősebb) az viszi a lapokat.
Ezeket a kártyákat félretesszük, nem keverjük be a pakliba.
Ha elfogytak a lapok, megszámoljuk, ki mennyi kártyát vitt.
Természetesen a legtöbb kártyalap birtokosa a győztes.

További ötletek a kártyához:

·         Kisebb gyerekekkel csak 20-as számkörben számoljunk, válogassuk szét a kártyákat ennek megfelelően.

·         A gyermek húz egy kártyát, jegyezze meg, majd rakja ki emlékezetből papírpénzekkel is a százlábú életkorát.
·         Csoportosítások:  páros vagy páratlan? 20-tól több vagy kevesebb? stb.

Az alábbi videón nézd meg, hogyan kell játszani!
https://www.youtube.com/watch?v=dMmMuGLbprY&feature=youtu.be

 

Tegyél nagyobbat! 

Játékszabály

Minden kártyán 3 db nagy ábrát és 5 db kis méretű ábrát találunk.

1.     Könnyebb játék:  Minden játékosnak 8 lapot osztunk,
egyet pedig kiteszünk középre.

Az első játékos erre a kártyára megpróbál valamiből nagyobbat tenni, majd a következő
 játékos az ő lapjára próbál nagyobbat tenni.

Aki nem tud tenni, az húz a pakliból.

2.      Nehezebb játék:  Az összes kártyát szétosztjuk a játékosok
között, egyet kiteszünk középre.

Erre a lapra kell tenni valamiből nagyobbat.
Itt nincs sorrend, az győz aki gyorsabban szabadul meg az összes lapjától.

  Az győz, akinek előbb elfogynak a lapjai.

A játékkal  fejlődik az észlelés, figyelem és a koncentrációs  képesség!

Az alábbi videón nézd meg, hogyan kell játszani!

https://www.youtube.com/watch?v=100aG9j8vqs

 

Négy elem

A kártyalapokat egyenlő arányban szétosztjuk a játékosok között.
Mindenki képpel lefelé teszi maga elé a lapjait.
Minden játékos egyszerre fordítja fel a legfelső lapot.
1.kör: A FÖLD méri össze erejét: azaz kiszámolja mindenki az első műveletet.
A legnagyobb eredménnyel rendelkező játékos viszi a többiek lapját is.
2.kör: a TŰZ méri össze erejét: azaz kiszámolja mindenki a második műveletet. A legnagyobb eredménnyel rendelkező játékos viszi a többiek lapját is.
3.kör: a VÍZ méri össze erejét: azaz kiszámolja mindenki a harmadik műveletet. A legnagyobb eredménnyel rendelkező játékos viszi a többiek lapját is.
4.kör: a LEVEGŐ méri össze erejét: azaz kiszámolja mindenki a negyedik műveletet. A legnagyobb eredménnyel rendelkező játékos viszi a többiek lapját is.
Majd kezdődik az első körtől elölről a folyamat, mindaddig, míg a lapok el nem fogynak. A végén mindenki megszámolja a lapjait. A legtöbb kártyalappal rendelkező játékos a győztes.
Ha két azonos eredmény kerül egyszerre az asztalra, akkor csata következik, vagyis a két játékos letesz még egy-egy lapot, és a nagyobb eredménnyel rendelkező játékos viszi a kártyákat.

További ötletek:
Nem a fent említett sorrendben történik a játék, hanem a soron következő játékos a legfelső lapján kiválasztja, hogy melyik elemmel indul a „harcba”. A többieknek is ezt kell kiszámolniuk. A legnagyobb eredménnyel rendelkező játékos viszi a többiek lapját is.

Tanórai felhasználása: 
Játszhatunk pld. csak a FÖLD elemmel. Minden gyermek kap egy kártyát. A kezdő játékos felolvassa hangosan a szorzást és kiszámolja: pld.: „5x 7 = 35. Kinél van ennél kevesebb?” Jelentkezik egy tanuló: pld.: „4x7 = 28. Kinél van ettől több?” A megoldott kártyákat egy kupacba tesszük.

Egyéni feladatok lehetnek: Minden tanuló kap 1-2 kártyát. Minden műveletet kiszámol, az eredményeket növekvő / csökkenő sorrendbe teszi, majd számegyenesen /számtáblán jelöli, esetleg összeadja a egy kártyán lévő eredményeket.

 

 

Tegyél többet! 

A kártyalapokat egyenlő arányban szétosztjuk a játékosok között. 
Középre kiteszünk egy lapot. Erre a kártyára kell valamelyik állatból többet tenni.
(Pl: Három cápára négy, öt vagy hat cápát.)
Cél, hogy minél előbb megszabaduljunk a lapjainktól.

A játék fejleszti a számfogalom kialakulását, számlálást, számnév-mennyiség egyeztetését, globális mennyiség felismerését, mennyiségállandóság kialakulását, számolási gondolkodást, figyelmet, koncentrációt, reakcióidőt stb.

Szótaláló - kártyajáték

 

Játékszabály:
A paklit lefelé fordítva az asztal közepére tesszük. A legfelső lapot megfordítjuk. A középen található kép jelzi, hogy milyen kategóriában kell szót találnunk: ország, város, fiúnév, lánynév, állat, növény. Aki a leggyorsabban tud megfelelő szót mondani, az megkapja a kártyát, majd ő fordítja fel a következő lapot a pakliból. 
Játékvariációk:
1. A kártyán található betűk a kezdőbetűk lesznek. (Ez a könnyebb játék.)
2. A kártyán található betűk közül két betűnek is kell szerepelnie a szóban. (Ez nehezebb játék).
Pl. A képen látható növény kategória betűi: g, ü, é, p, c, s. 
Kezdőbetű alapján elfogadható növény pl: paprika, sóska, ciklámen stb.
A két betűs változatban elfogadható pl: cékla, fügefa, naspolya, répa stb. 
Az lesz a győztes, aki a játék végére a legtöbb kártyát gyűjti.

Játékszabály 2. Csapj a kártyára!- Játékmesterrel
Minden gyermek elé kiteszünk minden kategóriából egy lapot.
A játékmester szavakat sorol (pl. Kornél, Venezuela, pitypang stb.) A gyerekek feladata, hogy a megfelelő főfogalmat ábrázoló kártyára csapjanak.
Aki gyorsabb és a megoldása helyes, az pontot kap.
Az lesz a győztes, aki több pontot gyűjt.

Játék kisebbeknek: Tegyél ugyanolyat!
A kártyákat szétosztjuk a játékosok között. Középre kiteszünk egy lapot. Erre a kártyára kell tenni egy olyan lapot, amelyen valamelyik betű ill. a kép megegyezik.
Az lesz a győztes, aki előbb megszabadul a lapjaitól.

A játékkal fejlődik az észlelés, figyelem, koncentráció, alak-és formaállandóság, gondolkodás, szókincs.

TANULÓKÁRTYÁK - Történelem

Folyamatosan bővülő választék!

Miért használjunk tanulókártyákat?
Mert rendkívül hasznos és megkönnyíti a tanulást.
Tudtad, hogy az átlagembernek kb. 45 perc holtideje van, amikor csak várakozik valamire?
Ha ebből néhány percet lecsíp, és a tanulókártyák nézegetésére fordítja, máris sokat tett a jobb jegyért. 

Miért tanuljunk kérdésekkel?

Mert lehet, hogy pont ezekkel fogunk számonkérésnél találkozni!

Most ezt a kettőt összekombináltuk! Ezzel megkönnyíthetjük a tananyag feldolgozását, a lényegkiemelést, a memorizálást. 

Őskor Ókori kelet